מצלמות IP – מודרני וחדשני

תחום מצלמות האבטחה, מתחלק לשתי טכנולוגיות. מצלמות אבטחה IP או מצלמות אבטחה אנלוגיות. לכל אחת מהטכנולוגיות יש את היתרונות והחסרונות

ההבדל העיקרי בין מצלמות אבטחה IP למצלמות אנלוגיות:

מצלמות אנלוגיות מעבירות את אות הוידיאו, בצורה אנלוגית (אותות חשמליים) על גבי כבל אנלוגי לדוגמא RG59. האות מגיע על גבי הכבל אל מכשיר ההקלטה(DVR) שמבצע המרה לאות דיגיטלי מה שפוגע באיכות התמונה. כל מצלמה צריכה להיות מחוברת, באמצעות כבל וידאו ומתח ישירות אל ה-DVR).

מצלמות IP

מצלמות IP מתחברות באמצעות כבל רשת כגון CAT5,CAT6,CAT7, שהינו כבל איכותי יותר לעומת הכבל האנלוגי, מה שמאפשר לנו לקבל תמונה איכותית יותר ללא הפרעות וריצודים במהלך הזמן כפי שקורה בכבל האנלוגי. ניתן לחבר כמה מצלמות מרוחקות לסוייץ או לנקודות רשת, ולהעביר את כל המצלמות באמצעות כבל אחד בלבד. כל זה בניגוד למערכות האנלוגיות שדורשות 2 כבלים וידאו ומתח לכל מצלמה.

יתרונות מצלמות IP לעומת מצלמות אנלוגיות:

  1. אם נשווה תפוחים בתפוחים, לדוגמא ניקח מצלמת IP של חברת המותג DAHUA באיכות 2 מגה פיקסל ונשווה למצלמה אנלוגית DAHUA HDCVI ברזולוציה של 2 מגה פיקסל. נקבל תמונה איכותית פי כמה ממצלמת ה-IP לעומת המצלמה האנלוגית.
  2. חסכון בכמות תשתית הכבלים, ניתן לשלב גם מצלמות אלחוטיות למקומות עם בעיית גישה לפריסת תשתית כבלים.
  3. במצלמות IP בשילוב כבל רשת, אין הפרעות בתמונה וריצודים לעומת הכבל האנלוגי שהינו פחות איכותי ורגיש יותר להפרעות.
  4. מצלמות IP יכולות להיות מופעלות באמצעות POE המעביר את המתח על גבי אותו הכבל, בניגוד למצלמות אבטחה אנלוגיות הדורשות לכל מצלמה ספק מתח, ושני כבלים וידיאו ומתח.
  5. ניתן לנהל בקלות באמצעות שליטה מרחוק לכל מצלמה בנפרד, מפשט באופן משמעותי ומאיץ את פתרון הבעיה.בעוד מצלמות אנלוגיות דורשות ביקור טכנאי במקום, ובדיקה פיזית לכל מצלמה.
  6. מצלמות אלו מגיעות עם חריץ לכרטיס זכרון נוסף, המאפשר גיבוי נוסף מעבר לגיבוי בדיסק קשיח שבמערכת ההקלטה.
  7. במצלמות ה-IP ישנן המון תכונות נוספות הכוללות ניתוח וידיאו ואנליטיקה מובנית כגון:השארת חפץ, חציית קו, ספירת אנשים ומכוניות, זיהוי לוחיות רישוי ועוד.

לסיכום

יש המון יתרונות למצלמות האבטחה IP לעומת העולם הישן של המצלמות האנלוגיות בחלקן העיקרי נגענו במאמר זה.

שיקול חשוב שיש לקחת לפני שמגיעים להחלטה במה לבחור הוא מה התקציב, מצלמות אבטחה IP עדיין יקרות יותר לעומת המצלמות האנלוגיות, אך בשנים האחרונות הפערים מצטמצמים, נראה שיצרני המצלמות האנלוגיות הגיעו לשיא הטכנולוגיה ולא יכולות להתקדם מעבר. מצלמות ה-IP הן המצלמות שישארו בשוק עוד שנים רבות, יש המון יצרנים גדולים בעולם שכבר הפסיקו לייצר מצלמות אנלוגיות, ומייצרות אך ורק מצלמות IP. אמנם ישנו פתגם שאומר הנבואה ניתנה לשוטים אבל כפי שזה נראה כרגע בשנים הקרובות תחום מצלמות ה-IP ילך ויתפוס עוד תאוצה

יש לכם שאלה? זקוקים ליעוץ? פנו אלינו לטל' 1-700-553-556 ונשמח לעמוד לשירותכם!

סגירת תפריט
×

עגלת קניות